Wypłacamy wynagrodzenie zawsze na czas – zgodnie z umową i wcześniejszymi ustaleniami.
ATERIMA MED to pewna i sprawdzona firma – jesteśmy na rynku opieki już ponad 10 lat!
Ponad 100 000 razy! Na tyle zleceń wyjechali z nami nasi Opiekunowie przez ponad 10 lat.
Na 78% wszystkich naszych ofert wyjeżdżają ci sami, zadowoleni Opiekunowie. Znajdź swoją stałą ofertę!
W opinii Opiekunek24 jesteśmy numerem 1 wśród firm świadczących usługi opieki.
Pomagamy w dopasowaniu oferty do potrzeb i możliwości Opiekuna. Porozmawiajmy!
98% Opiekunów i podopiecznych jest zadowolona ze współpracy z nami. Dołącz do grona zadowolonych Opiekunów!
Do grona Opiekunów ATERIMA MED właśnie dołączyła kolejna Opiekunka. Dziękujemy za zaufanie!
Najlepsze oferty schodzą jak świeże bułeczki. Teraz przegląda je 11 osób.
Teraz nasze oferty sprawdza 7 osób.
Nasze oferty weryfikuje teraz 17 osób.
W tej chwili nasi koordynatorzy potwierdzają oferty z 18 Opiekunkami.
Dziś zlecenie w Niemczech rozpoczyna 87 Opiekunek.
Świętujemy! Właśnie podpisaliśmy umowę z kolejną Opiekunką!
Mamy sprawdzone oferty – aktualizujemy status oferty każdorazowo ze zmienniczką.
Rok 2022 to rok wyższych stawek za zlecenie. Dobrze zarabiaj z ATERIMA MED.
5 gwarancji bezpieczeństwa – wyjedź na zlecenie ze spokojną głową. Dajemy poczucie bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Jesteśmy w razie potrzeby – zapewniamy indywidualną opiekę Koordynatora.
Pomagamy w opiece nad podopiecznym – służymy fachową poradą Zespołu Pielęgniarskiego.
Oferujemy bezpłatne cykle webinarów z certyfikatem „Profesjonalni w opiece”– tylko dla Opiekunów ATERIMA MED.
Ubezpieczamy każdego Opiekuna – oferujemy pakiet dodatkowego ubezpieczenia, w tym ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19.
Zapewniamy bezpieczną podróż ATERIMA Busem z adresu pod adres.
Mamy blisko 1000 sprawdzonych ofert – pomagamy dopasować je do potrzeb i możliwości Opiekuna.

Praca opiekunki osób starszych w Niemczech

+48 12 341 15 15
Zadzwoń już teraz!

Praca dla opiekunek w Niemczech

Pierwsze dni w nowej rodzinie – czyli jak budować kontakt z podopiecznym i jego rodziną

Pierwsze spotkanie opiekuna z podopiecznym i jego rodziną może być powodem do niepokoju i napięcia. Nowy dom, obcy ludzie, nieznane miejsca prowokują często przyjęcie postawy wycofania i obrony. To z kolei mocno wpływa na ocenę i pierwsze wrażenie, nie tylko naszej nowej sytuacji zawodowej, ale też nas jako opiekunów. Jak zatem rozumieć to, co się dzieje, kiedy rozpoczynamy pracę z nowym podopiecznym? I co zrobić, by budować dobry kontakt z chorym i jego rodziną?

Kilka faktów:

  • Nowa osoba w domu to sytuacja trudna i dla chorego i dla opiekuna.
  • W związku z pojawieniem się nowej osoby w domu, chory i jego rodzina przeżywają stres (czy on/ona sprosta naszym potrzebom?) i lęk ( czy mi/nam/mojemu bliskiemu nie stanie się krzywda?).
  • Obawy i niepokój opiekuna są takie same jak rodziny.
  • Postawa lękowa u chorego i jego rodziny wzmacnia nadzór i chęć kontroli nad opiekunem.
  • Kilka pierwszych dni z nowym podopiecznym i jego rodziną ma znaczący wpływ na atmosferę i warunki dalszej współpracy z rodziną.
  • Pierwsze wrażenie osoby czy miejsca budujemy w oparciu o to, co widzimy i obserwujemy, mniejsze znaczenie ma to, co słyszymy, o czym rozmawiamy.
  • Mowa ciała (mimika, gesty, postawa, zachowanie) są dla nas bardziej wiarygodne, ponieważ nie podlegają świadomej kontroli w przeciwieństwie do mowy i słów.
  • Choroba przewlekła w domu wymusza zmianę w funkcjonowaniu całej rodziny!

rady-eksperta-ATERIMA-MEDRADY EKSPERTA

Nasz ekspert – Katarzyna Nowak-Ledniowska

Psycholog, psychoterapeuta i wykładowca zawodowo związana z pracą z pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym i umierającym oraz jego rodziną i opiekunami.

Jak budować dobry kontakt z nowym podopiecznym i jego rodziną?

Przygotuj się do pracy w nowej rodzinie! Zanim wyjedziesz:

  • Zrób rachunek swoich mocnych i słabych stron! Świadomość swoich zalet i słabości przed rozpoczęciem opieki w nowym domu ułatwi Ci proces autoprezentacji (czyli przedstawienia się).
  • Bądź pewny swoich umiejętności i profesjonalizmu sprawowanej opieki.
  • Zastanów się, jak wyrażasz swoje uczucia: jak wyglądasz, kiedy jesteś zły, niezadowolony, zniesmaczony, a jak, kiedy jesteś radosny i szczęśliwy.
  • Ćwicz otwartość na ludzi i akceptację odmienności.
  • Zastanów się dlaczego taką pracę wybrałeś i jakie ważne dla Ciebie wartości możesz dzięki niej zrealizować.
  • Pamiętaj, że pozytywny stosunek do siebie i pracy jest widoczny w kontakcie z drugą osobą.

Podczas pierwszych dni na miejscu:

  • Bądź bardziej obserwatorem niż mówcą – postaraj się zebrać jak najwięcej informacji o rodzinie, panujących relacjach, utartych schematach i przyzwyczajeniach.
  • Zdobytą wiedzę o rodzinie wykorzystaj w pracy z podopiecznym.
  • Pytaj o wszystko, czego nie wiesz lub nie rozumiesz. Nie wstydź się, jeżeli nieporozumienia wynikają z bariery językowej.
  • Ustal, jakie są oczekiwania rodziny względem Twojej osoby i świadczonej opieki. Wyjaśnienie podstawowych kwestii związanych z pracą i mieszkaniem w nowym domu pozwolą zapobiec konfliktom, nieporozumieniom i poczuciu krzywdy obu stron.
  • Pojawiające się nieporozumienia wyjaśniaj od razu – nie dopuszczaj do nawarstwiania się konfliktu.
  • Proponuj, ale nie narzucaj zmian dotyczących opieki, prowadzenia domu.
  • Zadbaj o siebie – uzgodnij z rodziną i ATERIMA MED czas pracy i czas odpoczynku.
  • Pamiętaj, że to, co czujesz jest widoczne na Twojej twarzy, w gestach, postawie i zachowaniu. Komunikaty niewerbalne (te płynące z ciała) są czytelne pomimo różnic językowo-kulturowych.
  • Tak jak Ty reagujesz na to, co widzisz, tak i inni radzą sobie z tym, co widzą u Ciebie.
  • Bądź szczery i prawdziwy w tym, co robisz. Koncentracja na pokazaniu się z jak najlepszej strony zwiększa prawdopodobieństwo popełnienia błędu.
  • Nie bój się powiedzieć, że czegoś nie wiesz czy nie potrafisz, bo to jest ludzkie i prawdziwe z Twojej strony. Staraj się zrozumieć i pokazać, że chcesz się nauczyć.
  • Postaraj się zaszczepiać u innych swoją pogodę ducha i radość, a nie czarnowidztwo i zniechęcenie.
  • Pamiętaj, że Ty też podlegasz obserwacji ze strony chorego i rodziny!
Zamów bezpłatne połączenie →