Blog Koordynatorki ATERIMA MED

Jak przygotować się na spotkanie ze zmienniczką?

Autor Patrycja Niewiadomska,
Pewnego popołudnia zadzwoniła do mnie pani Małgorzata, która wyjechała z ATERIMA MED na swoje pierwsze zlecenie. Do powrotu opiekunki do Polski i przyjazdu jej zmienniczki został tydzień. Pani Małgorzata zadzwoniła do mnie z pytaniem, jak przygotować się na przyjazd drugiej opiekunki. Kiedy przyjedzie? Jak przekazać jej informacje o podopiecznej? Co przygotować?
Czytaj

Nagła choroba opiekuna w Niemczech – co robić?

Autor Patrycja Niewiadomska,
Zima w tym roku była wyjątkowo mroźna. W spokojne czwartkowe popołudnie zadzwoniła do mnie pani Elżbieta, Opiekunka ATERIMA MED, która nagle poczuła silny ból gardła.
Czytaj

Co zrobić, gdy w domu podopiecznego nie ma internetu?

Autor Patrycja Niewiadomska,
Pani Beata, Opiekunka ATERIMA MED ze Szczecina, wyjechała na nową ofertę pracy. Jej poprzedni podopieczny po długiej chorobie niestety zmarł, więc opiekunka musiała zmienić swoje stałe miejsce pracy. Opieka nad nową podopieczną w Berlinie zapowiadała się bardzo dobrze – wyjeżdżała do mobilnej i spokojnej seniorki mieszkającej w nowym bloku w centrum Berlina.
Czytaj

Co zrobić, gdy opiekun musi nagle wrócić do domu?

Autor Patrycja Niewiadomska,
W ostatni czwartek zadzwoniła do mnie Pani Krystyna – Opiekunka ATERIMA MED – z informacją, że musi jechać na pogrzeb, ponieważ bliska osoba z jej rodziny zmarła. Przeczytaj, jak sobie z tym poradziłam.
Czytaj

Co zrobić, gdy popsuje się ogrzewanie w mieszkaniu podopiecznego?

Autor Patrycja Niewiadomska,
„Na dworze ziąb, a tu kaloryfery nie grzeją…” – skarżyła się przez telefon Pani Dorota. Opiekunka dotarła na miejsce zlecenia i po kilku dniach przestało działać ogrzewanie w mieszkaniu podopiecznego. Co zrobiłam w tej sytuacji? Zapraszam do czytania!
Czytaj

Schyłek życia podopiecznego – jak sobie z nim poradzić?

Autor Patrycja Niewiadomska,
Niestety podopieczny Pani Marii zmarł po dwóch tygodniach od przyjazdu na ofertę. Jak tylko to się wydarzyło, opiekunka zadzwoniła do mnie. „Nie wiedziałam, że aż tak się rozkleję” – powiedziała mi przez telefon. To trudna chwila dla Pani Marii, która martwiła się też, że zostanie bez pracy. Już wyjaśniam, jak wspieram opiekunów w takich sytuacjach.
Czytaj

Pogotowie sercowe, czyli jak pomogłam opiekunce w sprawach rodzinnych

Autor Patrycja Niewiadomska,
Pani Ewa – Opiekunka ATERIMA MED – coraz trudniej znosiła rozłąkę z mężem. Małżeństwo pochodzi z małej miejscowości, gdzie trudno znaleźć pracę. Dlatego Pani Ewa postanowiła wyjechać do pracy za granicę. Przeczytaj, co zrobiłam, by nieco pomóc w reperowaniu małżeńskich relacji.
Czytaj

Jak porozumieć się z rodziną seniora w sprawie zakupów?

Autor Patrycja Niewiadomska,
Pani Bożena wyjechała do pracy w Niemczech po raz pierwszy. Po kilku dniach od przyjazdu na miejsce zadzwoniła do mnie i nieśmiało powiedziała: „Głupio przyznać, ale mam problem z zakupami. Nie mogę dogadać się z córką seniorki”. Od razu powiedziałam pani Bożenie, że nie ma czego się wstydzić. W końcu to jej pierwszy tydzień w nowej pracy. Jesteście ciekawi, o co dokładnie chodziło? To zapraszam na wpis! :)
Czytaj

Co zrobić, gdy senior ma problem z chodzeniem?

Autor Patrycja Niewiadomska,
Wczoraj w mojej pracy pojawił się temat, który wydaje mi się ważny. Mianowicie zadzwoniła do mnie Pani Wanda i powiedziała, że pogorszył się stan zdrowia jej podopiecznej. Warto pamiętać, że w pracy opiekunki taka sytuacja może się przydarzyć. Dlatego postanowiłam opowiedzieć Wam, jak zachować się w podobnym przypadku. Zapraszam!
Czytaj

Co zrobić, gdy w łazience podopiecznego pęknie rura?

Autor Patrycja Niewiadomska,
„Pani Patrycjo! Rura pękła pod wanną, woda się leje, co robić?” – usłyszałam wczoraj rano w słuchawce telefonu. Zadzwoniła do mnie Opiekunka ATERIMA MED, która pracowała w okolicach Hamburga. Czy udało się uniknąć „powodzi”? Odpowiedź znajdziesz w moim wpisie.
Czytaj