Praca dla opiekunek w Niemczech

+48 12 341 15 15
Zadzwoń już teraz!

Praca dla opiekunek w Niemczech

Jak przygotować się na spotkanie ze zmienniczką?

Pewnego popołudnia zadzwoniła do mnie pani Małgorzata, która wyjechała z ATERIMA MED na swoje pierwsze zlecenie. Na miejscu pracy opiekunka dawała sobie radę bardzo dobrze, seniorka prowadziła bardzo aktywny tryb życia, była pogodna i rozmowna, więc 5 tygodni minęło w mgnieniu oka. Do powrotu pani Małgorzaty do Polski i przyjazdu jej zmienniczki został tydzień. Opiekunka była w Niemczech po raz pierwszy – wcześniej pracowała jako pielęgniarka. Zadzwoniła do mnie z pytaniem, jak przygotować się na przyjazd drugiej opiekunki.

Kiedy przyjedzie? Jak przekazać jej informacje o podopiecznej? Co przygotować?

Jak udało mi się pomóc?

Pytania pani Małgorzaty świadczą o empatii i dużym zaangażowaniu. Jest to także wyraz troski o podopieczną. Wyjazd opiekunki to również sytuacja trudna dla seniorki – osoby starsze źle znoszą zmiany. Bardzo ważne jest więc to, aby do wymiany dobrze się przygotować. Dzięki temu zarówno nowy opiekun, jak i podopieczny unikną niepotrzebnego stresu.

Bardzo się ucieszyłam, że pani Małgorzata, która stawiała w opiece w Niemczech pierwsze kroki, myślała także o drugiej opiekunce, której nawet nie miała okazji poznać. Opowiedziałam pani Małgosi o jej zmienniczce – pani Teresie, która jako opiekunka w ATERIMA MED pracuje już od 3 lat. Powiedziałam, kiedy opiekunka ma przyjechać. Pani Małgorzata zaproponowała, że przed jej przyjazdem zrobi zakupy w osiedlowym supermarkecie i przygotuje większy obiad, aby opiekunka po długiej podróży mogła zjeść coś ciepłego.

Moja rada:

Oczywiście gotowanie obiadu dla zmienniczki nie jest wymagane, ale bardzo ucieszyła mnie inicjatywa pani Małgorzaty. Opiekunka powiedziała mi, że sama chciałaby, aby ktoś przed jej przyjazdem podobnie przygotował dla niej miejsce pracy. Pani Małgorzata zostawiła też notatki związane ze stanem zdrowia podopiecznego. Obie panie przed wyjazdem pani Małgosi miały okazję się poznać, a pani Teresa była bardzo pozytywnie zaskoczona.

Każdemu Opiekunowi ATERIMA MED życzę takiej zmienniczki, jaką jest pani Małgorzata! :)

P.S. W ATERIMA MED, Opiekunka wracająca z pracy do Polski i jej zmienniczka często mogą skontaktować się ze sobą telefonicznie – pozwala to na szybki i sprawny przepływ informacji na temat podopiecznego i miejsca pracy.

 

A teraz lecę, bo telefon dzwoni!

Patrycja – Wasza Koordynatorka ATERIMA MED

Patrycja Niewiadomska
O mnie
Patrycja Niewiadomska
Mam ponad 10 lat doświadczenia pracy w opiece – 8 rodzinnego i 2,5 zawodowego. Kiedyś wyjeżdżałam do pracy z ATERIMA MED. Dzisiaj pracuję jako Koordynatorka w Zespole Wsparcia Opiekunów. Każdego dnia rozmawiam z naszymi Opiekunami telefonicznie – wspieram ich w pracy, pomagam im rozwiązywać problemy i radzę, co robić w trudniejszych chwilach. czytaj więcej »

O mnie

Patrycja Niewiadomska
O mnie
Patrycja Niewiadomska
Mam ponad 10 lat doświadczenia pracy w opiece – 8 rodzinnego i 2,5 zawodowego. Kiedyś wyjeżdżałam do pracy z ATERIMA MED. Dzisiaj pracuję jako Koordynatorka w Zespole Wsparcia Opiekunów. Każdego dnia rozmawiam z naszymi Opiekunami telefonicznie – wspieram ich w pracy, pomagam im rozwiązywać problemy i radzę, co robić w trudniejszych chwilach. czytaj więcej »

Najpopularniejsze wpisy

Co zrobić, gdy senior ma problem z chodzeniem?
Wczoraj w mojej pracy pojawił się temat, który wydaje mi się ważny. Mianowicie zadzwoniła do mnie Pani Wanda i powiedziała, że pogorszył się stan zdrowia jej podopiecznej. Warto pamiętać, że w pracy opiekunki taka sytuacja może się przydarzyć. Dlatego postanowiłam opowiedzieć Wam, jak zachować się w podobnym przypadku. Zapraszam! więcej »
2018-11-26
Co zrobić, gdy popsuje się ogrzewanie w mieszkaniu podopiecznego?
„Na dworze ziąb, a tu kaloryfery nie grzeją…” – skarżyła się przez telefon Pani Dorota. Opiekunka dotarła na miejsce zlecenia i po kilku dniach przestało działać ogrzewanie w mieszkaniu podopiecznego. Co zrobiłam w tej sytuacji? Zapraszam do czytania! więcej »
2019-12-04
Jak porozumieć się z rodziną seniora w sprawie zakupów?
Pani Bożena wyjechała do pracy w Niemczech po raz pierwszy. Po kilku dniach od przyjazdu na miejsce zadzwoniła do mnie i nieśmiało powiedziała: „Głupio przyznać, ale mam problem z zakupami. Nie mogę dogadać się z córką seniorki”. Od razu powiedziałam pani Bożenie, że nie ma czego się wstydzić. W końcu to jej pierwszy tydzień w nowej pracy. Jesteście ciekawi, o co dokładnie chodziło? To zapraszam na wpis! :) więcej »
2018-12-12

Dodaj komentarz

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki ciasteczek i polityki prywatności.

Zostaw swój numer - oddzwonimy