ATERIMA MED to pewna, legalna i bezpieczna firma – jesteśmy na rynku od 2011 roku
Ponad 100 000 razy! Na tyle zleceń wyjechali z nami nasi Opiekunowie przez ponad 10 lat.
Wypłacamy wynagrodzenie zawsze na czas – zgodnie z umową i wcześniejszymi ustaleniami.
Na 78% wszystkich naszych ofert wyjeżdżają ci sami, zadowoleni Opiekunowie. Znajdź swoją stałą ofertę!
Jesteśmy firmą nr 1 w branży opiekuńczej według rankingu firm na portalu opiekunki24.pl.
9,7/10 – nasza ocena wśród polecających nas Opiekunów. Dołącz do grona zadowolonych Opiekunów – sprawdź nasze oferty!
W naszej codziennej pracy kierujemy się mottem: „zaopiekuj się naszym Podopiecznym, a my zaopiekujemy się Tobą”.
Nasi Opiekunowie mają dostęp do bezpłatnych webinarów „Profesjonalni w opiece" z przydatnymi wskazówkami dotyczącymi opieki nad osobami starszymi.
Zapewniamy stałą i indywidualną opiekę Koordynatora.
Nasi Opiekunowie mogą korzystać z nieodpłatnych i indywidualnych porad prawnych.
Organizujemy przejazd w obie strony i zapewniamy bezpieczną podróż ATERIMA Busem od drzwi do drzwi.
Zapewniamy wsparcie psychologiczne przez telefoniczne konsultacje z psychologiem.
Nasi Opiekunowie mają dostęp do wsparcia językowego przez indywidualne konsultacje z lektorem języka niemieckiego oraz kursy językowe.
Zapewniamy wsparcie merytoryczne przez telefoniczne konsultacje w zakresie opieki z Ekspertami Biura Medycznego ATERIMA MED.
Ubezpieczamy każdego Opiekuna prywatnym ubezpieczeniem medycznym, które uprawnia do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej na terenie Niemiec i Polski.
Mamy sprawdzone oferty – aktualizujemy status oferty każdorazowo ze zmiennikami.
Mamy zlecenia w atrakcyjnych regionach Niemiec – sprawdź nasze oferty!
Mamy blisko 1000 sprawdzonych ofert – pomagamy dopasować je do preferencji Opiekuna.
Do grona Opiekunów ATERIMA MED dołączył właśnie kolejny Opiekun – dziękujemy za zaufanie.
Teraz nasze oferty przegląda 17 osób. Sprawdź dostępne zlecenia i zarezerwuj najlepsze dla siebie.
W tej chwili nasi Koordynatorzy potwierdzają oferty z 23 Opiekunami.
Dziś zlecenie w Niemczech rozpoczyna aż 64 Opiekunów.
image/svg+xml

W jaki sposób indywidualna opieka Koordynatora może stanowić wsparcie między innymi w sytuacji powrotu do zawodowych działań?

 

Nierzadką sytuacją jest ta, w której osoby czynne zawodowo rezygnują z realizowanych zarobkowo zadań, bo sytuacja w ich życiu prywatnym sprawia, że muszą poświęcić w pełni uwagę swoim bliskim. Na przykład rodzicom lub dziadkom, którzy nieoczekiwanie zaczynają potrzebować dużego wsparcia z ich strony. Bywa także tak, że osoby, które dotychczas w ogóle nie zajmowały się opieką senioralną, ze względu na podeszły wiek domowników, muszą podjąć się misji, jaką jest sprawowanie pieczy nad członkiem rodziny.

  1. Warto wykorzystać zdobyte doświadczenie wynikające z opieki nad bliskimi i rozważyć możliwość wyjazdu na zlecenie do Niemiec, gdy życiowa sytuacja będzie już na to pozwalała. Nie powinno się marnować nabytych umiejętności, zwłaszcza w sytuacji, gdy mogą one otworzyć nowe możliwości rozwoju w opiece senioralnej za granicą.
  2. Koordynatorzy są dostępni, aby służyć radą, ale także reagować na wszelkie zgłaszane przez Opiekunów sytuacje. Ich zadaniem jest nie tylko doradzenie, ale także zapewnienie wsparcia w przypadku wystąpienia wszelakich trudności.
  3. Koordynatorzy są gotowi wysłuchać, ale także zrozumieć potrzeby Opiekunów, oferując im pomoc i rozwiązania dostosowane do konkretnych sytuacji przez nich zgłaszanych.

 

Indywidualna opieka Koordynatora czuwającego nad przebiegiem zlecenia w ATERIMA MED

Czy opieka nad członkami rodziny pomaga w zdobyciu nowych kompetencji?

Rolą koordynatora jest udzielanie wsparcia w chwili, gdy osoba decydująca się na realizację zlecenia na terenie Niemiec postanawia, że na taką ofertę wyjedzie. Dziś chciałabym omówić sytuacje, w których kompetencje, zdobyte na drodze sprawowania opieki nad kimś bliskim, okazują się kluczowe w pełnieniu zawodowo roli Opiekuna seniorów. A także to, w jaki sposób indywidualna opieka Koordynatora stanowi wsparcie dla osoby przebywającej na zleceniu poza granicami naszego kraju.

Zadaniem Koordynatora jest stały kontakt z Opiekunem i udzielanie realnego wsparcia w nagłych sytuacjach, które się zdarzają. Jak to bywa w każdego typu realizowaniu działań zawodowych, niezależnie od branży. Ważne jest to, że rozmawiając z Opiekunami, często poznaję ich motywację do działania i wiem, że wielu z nich na początkowym etapie myślenia o podjęciu się zleceń rozważało, czy w ogóle mogą podjąć się takiego wyzwania. Pora więc jednoznacznie podkreślić, że sprawowanie opieki jako proces nie różni się znacząco w kontekście miejsca, w którym do opiekowania się dochodzi.

Osoby, które opiekowały się kimś w Polsce z reguły mają wystarczające umiejętności do tego, by nieść pomoc także na terenie Niemiec. Odpowiadając więc na pytanie, które zadaje sobie wiele osób na początkowym etapie tej drogi – tak, opieka nad członkami rodziny jest czasem pozyskiwania umiejętności, które stanowią kompetencje przydatne w zawodowym pełnieniu roli Opiekuna. Osoby, które dostrzegają swój potencjał w tym obszarze mają szansę wykorzystać zdobytą wiedzę, by nadal oddawać się misji, jaką jest niesienie pomocy i wsparcia potrzebującym seniorom. Tym razem mogą jednak połączyć to z pozyskiwaniem środków na swoje potrzeby, wyjeżdżając na intratne zlecenia realizowane na terenie Niemiec.

W moich rozmowach z Opiekunami nierzadko padało z ich strony zdanie mówiące o tym, że wszystko w życiu jest po coś. Czas poświęcany bliskim może być jednocześnie czasem rozwoju, bo wielu przyszłych zawodowych Opiekunów nie pomyślałoby wcześniej o takiej ścieżce, gdyby nie doszło do określonych zdarzeń losowych. Na przykład choroby członka rodziny, którym trzeba było się pilnie zaopiekować.

Pośród Opiekunów wyjeżdżających na zlecenia sporo jest osób wprost mówiących o tym, że przerwa w działaniach związanych z dotychczasową pracą, była w ich przypadku powodem wykluczenia zawodowego. Zaś podjęcie się roli Opiekuna stanowiło szansę na rozpoczęcie nowego etapu w życiu. Będąc od wielu już lat Koordynatorem wiem, że motywacje do działania bywają bardzo różne. Najważniejsze jednak, by mieć na uwadze dobro tych, nad którymi Opiekun sprawuje pieczę. Ci, którzy zajmowali się wcześniej swoimi bliskimi, wypracowali już pewien schemat działań, który z reguły pełen jest czułości i otwartości na potrzeby innych.

To często osoby, które dzwonią do swoich Koordynatorów, by zaproponować jakieś nowe rozwiązanie. Na przykład doradzić się, jak przekonać rodzinę do zakupu sprzętu, który mógłby zwiększyć komfort Podopiecznego. Chcieliby, aby w domu seniora pojawił się materac przeciwodleżynowy, czy lóżko z funkcją elektrycznego podnoszenia zagłówka. Rozmowy te są przejawem troski i czułości.

Warto nie marnować zdobytego doświadczenia, pozyskanego w opiece nad bliskimi i rozważyć wyjazd na zlecenie do Niemiec, jeśli sytuacja rodzinna na to pozwala. Na przykład, gdy mama powróciła już do sprawności po okresie pooperacyjnej rekonwalescencji. Zawsze gdy rozmawiam z osobą, która dopiero zaczyna zawodową drogę jako Opiekun, mówię jej, że to dobrze, że się odważyła i próbuje nowych rzeczy, bo w ten sposób może pomóc nie tylko seniorowi, ale także sobie. Uważam, że chodzi przecież o to, by Opiekun także czerpał z tej sytuacji profity. W tym także i te finansowe.

 

Indywidualna opieka Koordynatora czuwającego nad przebiegiem zlecenia w ATERIMA MED

Czego konkretnie dotyczy indywidualne wsparcie Koordynatora udzielane Opiekunowi?

Wszyscy Opiekunowie, którzy wyjeżdżają na zlecenia z naszą firmą, mają zapewnione stałe wsparcie Koordynatorów. Odpowiadamy na bieżąco na wszystkie pytania i wątpliwości zgłaszane przez Opiekunów. Zarówno te dotyczące sprawowania pieczy nad Podopiecznym w kontekście zakresu obowiązków, jak i te dotyczące warunków współpracy z ATERIMA MED. To właśnie Koordynator jest osobą, która w pierwszej kolejności powinna uzyskać informację, jeśli doszło do jakiegoś zdarzenia, które Opiekun chciałby zgłosić, celem ustalenia dalszego postępowania. Dokładamy starań, by Opiekunowie także czuli się zaopiekowani, ważne jednak, by zdawać sobie sprawę, że jesteśmy w stanie pomóc tylko w tych sytuacjach, z których zdajemy sobie sprawę. To bardzo ważne, by zgłaszać nam, gdy pojawiają się jakieś pytania lub wątpliwości, albo gdy mają miejsce sytuacje, w których Opiekun czuje się niekomfortowo. By zareagować musimy o takich zdarzeniach wiedzieć.

Zawsze jesteśmy gotowi rozwiązać każdą indywidualną sytuację, jakkolwiek nie byłaby ona skomplikowana. Wszelkie szczegóły dotyczące warunków na zleceniach Opiekunowie ustalają bezpośrednio ze swoim Koordynatorem, który wnikliwie analizuje sytuację indywidualnie. Pełniąc rolę Koordynatorów doradzamy i niezwłocznie reagujemy na zgłaszane sytuacje. Kiedy Opiekun dociera na miejsce realizacji zlecenia, telefonujemy do niego, by osobiście upewnić się, czy wszystko na miejscu jest w porządku. Czuwamy, by obie strony były zadowolone, bo przecież nie chodzi tylko o potrzeby seniorów, lecz także o to, by potrzeby Opiekunów także były zaspokojone.

W przypadku jakich sytuacji Opiekunowie kontaktują się ze swoimi Koordynatorami?

Wszyscy Koordynatorzy ATERIMA MED działamy w sposób profesjonalny i empatyczny, aby zapewnić Opiekunom poczucie bezpieczeństwa i komfortu w czasie wykonywania zadań związanych ze sprawowaniem opieki. Dzięki codziennemu zaangażowaniu Opiekunowie mogą mieć pewność, że ich zgłoszenia i potrzeby są traktowane priorytetowo, co przyczynia się do sprawnego i satysfakcjonującego przebiegu pobytu na danym zleceniu.

W jakich przykładowych sytuacjach kontaktują się Opiekunowie z Koordynatorami?

  • W sprawie zgłoszenia pogorszenia stanu zdrowia Podopiecznego.
  • W sytuacji, gdy dochodzi do trudności w porozumieniu się z rodziną seniora.
  • W przypadku, gdy Opiekun musi skrócić czas pobytu na zleceniu. Na przykład ze względu na wystąpienie jakiejś nagłej sytuacji rodzinnej w Polsce.
  • Gdy chce zgłosić jakiś pomysł lub uwagę dotyczącą realizacji zlecenia.
  • By dopytać o pewien aspekt dotyczący warunków współpracy. Wszelkie te dane są Opiekunom podawane przed rozpoczęciem zlecenia, ale pozostajemy do dyspozycji także w sytuacji, gdy zrodzą się jakieś nowe pytania dotyczące tego aspektu współpracy.
  • Odpowiadamy na pytania dotyczące transportu ATERIMA BUS-em.
  • Rozwiewamy wszelkie wątpliwości dotyczące kwestii referencji, ubezpieczenia i innych obszarów, które mogą zainteresować naszych Opiekunów.

Czasem ze strony osoby realizującej zlecenie pojawia się pytanie, dlaczego podczas wyjazdu na kolejną ofertę opiekuje się nim inny Koordynator. Warto podkreślić, że to uzasadnione działanie. ATERIMA MED ma w swojej ofercie bardzo dużo zleceń, co wymaga pracy wielu Koordynatorów. A zatem w sytuacji, gdy Opiekun wyjeżdża na inne zlecenie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zmieni mu się również Koordynator. Nadal jednak osoba realizująca zlecenie będzie objęta indywidualną opieką któregoś Koordynatora, czuwającego nad przebiegiem tego konkretnego zlecenia.

Rozważasz wyjazd na zlecenie? Nie wahaj się, dostępnych jest wiele sprawdzonych ofert. Nad przebiegiem ich realizacji czuwać będzie jeden wykwalifikowanych i kompetentnych Koordynatorów, dzięki czemu Ty także poczujesz się zaopiekowany.

 

 

O autorce

Patrycja Niewiadomska
Patrycja Niewiadomska
O autorce
Patrycja Niewiadomska
Mam ponad 10 lat doświadczenia pracy w opiece – 8 rodzinnego i 2,5 zawodowego. Kiedyś wyjeżdżałam do pracy z ATERIMA MED. Dzisiaj pracuję jako Koordynatorka w Zespole Koordynacji i Wsparcia Opiekunów. Każdego dnia rozmawiam z naszymi Opiekunami telefonicznie – wspieram ich w pracy, pomagam im rozwiązywać problemy i radzę, co robić w trudniejszych chwilach. czytaj więcej »

O autorce

Patrycja Niewiadomska
Patrycja Niewiadomska
O autorce
Patrycja Niewiadomska
Mam ponad 10 lat doświadczenia pracy w opiece – 8 rodzinnego i 2,5 zawodowego. Kiedyś wyjeżdżałam do pracy z ATERIMA MED. Dzisiaj pracuję jako Koordynatorka w Zespole Koordynacji i Wsparcia Opiekunów. Każdego dnia rozmawiam z naszymi Opiekunami telefonicznie – wspieram ich w pracy, pomagam im rozwiązywać problemy i radzę, co robić w trudniejszych chwilach. czytaj więcej »

Najpopularniejsze wpisy

Co zrobić, gdy senior ma problem z chodzeniem?
Wczoraj w mojej pracy pojawił się temat, który wydaje mi się ważny. Mianowicie zadzwoniła do mnie Pani Wanda i powiedziała, że pogorszył się stan zdrowia jej podopiecznej. Warto pamiętać, że w pracy opiekunki taka sytuacja może się przydarzyć. Dlatego postanowiłam opowiedzieć Wam, jak zachować się w podobnym przypadku. Zapraszam! więcej »
2022-01-12
Co zrobić, gdy popsuje się ogrzewanie w mieszkaniu podopiecznego?
„Na dworze ziąb, a tu kaloryfery nie grzeją…” – skarżyła się przez telefon Pani Dorota. Opiekunka dotarła na miejsce zlecenia i po kilku dniach przestało działać ogrzewanie w mieszkaniu podopiecznego. Co zrobiłam w tej sytuacji? Zapraszam do czytania! więcej »
2021-06-23
Jak porozumieć się z rodziną seniora w sprawie zakupów?
Pani Bożena wyjechała do pracy w Niemczech po raz pierwszy. Po kilku dniach od przyjazdu na miejsce zadzwoniła do mnie i nieśmiało powiedziała: „Głupio przyznać, ale mam problem z zakupami. Nie mogę dogadać się z córką seniorki”. Od razu powiedziałam pani Bożenie, że nie ma czego się wstydzić. W końcu to jej pierwszy tydzień w nowej pracy. Jesteście ciekawi, o co dokładnie chodziło? To zapraszam na wpis! :) więcej »
2019-01-03

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatne połączenie →