Blog Koordynatorki ATERIMA MED

Schyłek życia podopiecznego – jak sobie z nim poradzić?

Autor Patrycja Niewiadomska,

Niestety podopieczny Pani Marii zmarł po dwóch tygodniach od przyjazdu na ofertę. Jak tylko to się wydarzyło, opiekunka zadzwoniła do mnie. „Nie wiedziałam, że aż tak się rozkleję” – powiedziała mi przez telefon. To trudna chwila dla Pani Marii, która martwiła się też, że zostanie bez pracy. Już wyjaśniam, jak wspieram opiekunów w takich sytuacjach. 

Jak udało mi się pomóc?

Słyszałam po głosie, że Pani Maria bardzo przeżywa śmierć podopiecznego. Dlatego powiedziałam jej, że w naszej firmie są specjalne dyżury – Wsparcie w trudnych chwilach, które prowadzi moja koleżanka – Magdalena Michalska. Można do niej zadzwonić, porozmawiać i po prostu się wygadać. Kiedy emocje trochę opadły, zapytałam Panią Marię, czy chciałaby dalej pracować. Pani Maria zgodziła się. W porozumieniu z rodziną dogadaliśmy się, że opiekunka może zostać kilka dni na miejscu. Bardzo się z tego ucieszyłam, bo inaczej Pani Maria musiałaby wracać do Polski tylko na chwilę. Szybko szukałam nowej oferty. Okazało się, że w Bremen potrzebują zastępstwa dla 79-letniego seniora. Pani Maria zaakceptowała ofertę, a ja zabrałam się za ogarnianie logistyki. Zorganizowałam przejazd Pani Marii na terenie Niemiec i po tygodniu opiekunka pracowała już w nowym miejscu.

Moja rada:

W przypadku śmierci podopiecznego trzeba od razu zadzwonić do Koordynatora. Warto też określić, czy chcemy kontynuować pracę. Nie zawsze jest to możliwe, ale w niektórych przypadkach można uniknąć powrotu do Polski i przejechać na nowe zlecenie w Niemczech. Wszystko zależy oczywiście od konkretnej sytuacji, ale wspólnie z Koordynatorem można znaleźć najlepsze rozwiązanie. Numer Koordynatora znajdziesz jak zawsze w Liście wyjazdowym :)

A teraz lecę, bo telefon dzwoni!
Patrycja – Wasza Koordynatorka ATERIMA MED


Dodaj komentarz

Na podany adres e-mail zostanie wysłany link potwierdzający dodanie komentarza. Adres e‑mail nie będzie prezentowany na stronie.