Wypłacamy wynagrodzenie zawsze na czas – zgodnie z umową i wcześniejszymi ustaleniami.
ATERIMA MED to pewna i sprawdzona firma – jesteśmy na rynku opieki już ponad 10 lat!
Ponad 100 000 razy! Na tyle zleceń wyjechali z nami nasi Opiekunowie przez ponad 10 lat.
Na 78% wszystkich naszych ofert wyjeżdżają ci sami, zadowoleni Opiekunowie. Znajdź swoją stałą ofertę!
W opinii Opiekunek24 jesteśmy numerem 1 wśród firm świadczących usługi opieki.
Pomagamy w dopasowaniu oferty do potrzeb i możliwości Opiekuna. Porozmawiajmy!
98% Opiekunów i podopiecznych jest zadowolona ze współpracy z nami. Dołącz do grona zadowolonych Opiekunów!
Do grona Opiekunów ATERIMA MED właśnie dołączyła kolejna Opiekunka. Dziękujemy za zaufanie!
Najlepsze oferty schodzą jak świeże bułeczki. Teraz przegląda je 11 osób.
Teraz nasze oferty sprawdza 7 osób.
Nasze oferty weryfikuje teraz 17 osób.
W tej chwili nasi koordynatorzy potwierdzają oferty z 18 Opiekunkami.
Dziś zlecenie w Niemczech rozpoczyna 87 Opiekunek.
Świętujemy! Właśnie podpisaliśmy umowę z kolejną Opiekunką!
Mamy sprawdzone oferty – aktualizujemy status oferty każdorazowo ze zmienniczką.
Rok 2022 to rok wyższych stawek za zlecenie. Dobrze zarabiaj z ATERIMA MED.
5 gwarancji bezpieczeństwa – wyjedź na zlecenie ze spokojną głową. Dajemy poczucie bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Jesteśmy w razie potrzeby – zapewniamy indywidualną opiekę Koordynatora.
Pomagamy w opiece nad podopiecznym – służymy fachową poradą Zespołu Pielęgniarskiego.
Oferujemy bezpłatne cykle webinarów z certyfikatem „Profesjonalni w opiece”– tylko dla Opiekunów ATERIMA MED.
Ubezpieczamy każdego Opiekuna – oferujemy pakiet dodatkowego ubezpieczenia, w tym ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19.
Zapewniamy bezpieczną podróż ATERIMA Busem z adresu pod adres.
Mamy blisko 1000 sprawdzonych ofert – pomagamy dopasować je do potrzeb i możliwości Opiekuna.

Praca opiekunki osób starszych w Niemczech

+48 12 341 15 15
Zadzwoń już teraz!

Praca dla opiekunek w Niemczech

„Mój podopieczny mnie nie lubi” – czyli jak budować relację opiekuńczą

W budowaniu relacji między opiekunem a podopiecznym niezmiernie ważną rolę odgrywa świadomość własnych uczuć względem seniora i pełnionej wobec niego roli. To czy kogoś lubimy/nie lubimy i jak myślimy o swojej pracy, nie tylko przekłada się na jakość świadczonej opieki, ale też na to, jak odczytujemy sygnały płynące od chorego w naszym kierunku.

Częstym problemem w relacji opiekuńczej jest poczucie, że podopieczny nas nie lubi. Sytuacja ta powoduje dystans z obu stron i sprawia, że Opiekun czuje się odrzucony, niechciany, nieważny, a sam chory często jeszcze bardziej samotny.

Kilka faktów:

  • Charakterystyczną cechą osób starszych i przewlekle chorych jest koncentracja na sobie i swoich problemach.
  • Zachowania podopiecznych ujmowane w kategoriach: złośliwości, krnąbrności, „upierdliwości” czy nadmiernej kontroli często są objawem choroby i naturalnego procesu starzenia się, a nie wyrazem „nielubienia” opiekuna.
  • Zachowania chorego (np. ciągłe poprawianie, pouczanie, przywoływanie lub przeciwnie: obojętność, ignorancja), które często odbieramy jako brak sympatii, mogą mieć zupełnie inną intencje np. senior chce zatrzymać opiekuna dłużej przy sobie.
  • Opiekun doświadcza różnych emocji podopiecznego z uwagi na to, że jest z nim najczęściej i najbliżej.
  • Osobom starszym i przewlekle chorym łatwiej jest rozładować negatywne emocje na osobie obcej (opiekunie) niż na kimś z rodziny (wynika to z potrzeby zachowania idealnego obrazu bliskich osób).
  • O tym, czy kogoś lubimy czy nie, często decyduje nasze „pierwsze wrażenie”.
  • Kierunek naszego „pierwszego wrażenia” zależy od aktualnego stanu uczuciowego (np. poczucie szczęścia z tytułu otrzymania pracy przekłada się na pozytywne postrzeganie otoczenia, natomiast poczucie niezadowolenia z aktualnej roli zawodowej sprzyja negatywnej interpretacji miejsc i ludzi wokół nas).
  • Uczucie sympatii jest subiektywne

rady-eksperta-ATERIMA-MEDRADY EKSPERTA

Nasz ekspert – Katarzyna Nowak-Ledniowska

Psycholog, psychoterapeuta i wykładowca zawodowo związana z pracą z pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym i umierającym oraz jego rodziną i opiekunami.

Jak budować relację z podopiecznym?

  • Postaraj się zrozumieć zachowania chorego. Zastanów się, czy to co widzisz i odbierasz ze strony podopiecznego, nie jest objawem jego choroby lub uczuciami do innej osoby.
  • Poznaj chorego i jego sytuację rodzinną – to, co się dzieje wokół osoby starszej mocno wpływa na jej uczucia i emocje.
  • Bądź czujny, empatyczny i cierpliwy. Pozwól, by podopieczny mógł Cię testować.
  • Pamiętaj, że do budowania relacji opiekuńczej potrzebne jest zaufanie sobie nawzajem. Zaufanie natomiast to coś, na co się pracuje, a nie coś co się dostaje.
  • Bądź delikatny we wszystkim, co dotyczy podopiecznego.
  • Pytaj i wyjaśniaj, jeśli coś jest dla Ciebie niezrozumiałe.
  • Jeśli rani Cię jakieś zachowanie podopiecznego, zastanów się, co jest jego powodem i po co jest kierowane właśnie do Ciebie (czego potrzebuje chory, kiedy to robi i co dzięki temu ode mnie zyskuje?).
  • Pomyśl o tym, jakie Ty masz uczucia względem podopiecznego – jeśli nie akceptujesz miejsca w którym jesteś, nie lubisz pracy, którą wykonujesz, złościsz się na konieczność przebywania poza swoim domem, to nawet jeśli tego nie mówisz, wysyłasz sygnały o dystansie, niezadowoleniu i nielubieniu widoczne w Twoim ciele: zachowaniu, mimice, gestach. Wtedy odbierany przez Ciebie brak sympatii ze strony podopiecznego nie jest jego prawdziwym uczuciem, ale odpowiedzią na to, co dostaje od Ciebie.
  • Pamiętaj, że w życiu nie musimy się wszyscy lubić, ale mamy obowiązek się szanować jako ludzie.
Zamów bezpłatne połączenie →

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki ciasteczek i polityki prywatności.