ATERIMA MED to pewna, legalna i bezpieczna firma – jesteśmy na rynku od 2011 roku
Ponad 100 000 razy! Na tyle zleceń wyjechali z nami nasi Opiekunowie przez ponad 10 lat.
Wypłacamy wynagrodzenie zawsze na czas – zgodnie z umową i wcześniejszymi ustaleniami.
Na 78% wszystkich naszych ofert wyjeżdżają ci sami, zadowoleni Opiekunowie. Znajdź swoją stałą ofertę!
Jesteśmy firmą nr 1 w branży opiekuńczej według rankingu firm na portalu opiekunki24.pl.
9,7/10 – nasza ocena wśród polecających nas Opiekunów. Dołącz do grona zadowolonych Opiekunów – sprawdź nasze oferty!
W ATERIMA MED dostajesz więcej! W ramach naszego programu „Jesteś z nami dłużej, zarabiasz więcej” zyskujesz gwarancję podwyżki po 1. zleceniu oraz kolejną już po 2. wyjeździe.
W naszej codziennej pracy kierujemy się mottem: „zaopiekuj się naszym Podopiecznym, a my zaopiekujemy się Tobą”.
Nasi Opiekunowie mają dostęp do bezpłatnych webinarów „Profesjonalni w opiece z przydatnymi wskazówkami dotyczącymi opieki nad osobami starszymi.
Zapewniamy stałą i indywidualną opiekę Koordynatora.
Nasi Opiekunowie mogą korzystać z nieodpłatnych i indywidualnych porad prawnych.
Organizujemy przejazd w obie strony i zapewniamy bezpieczną podróż ATERIMA Busem od drzwi do drzwi.
Zapewniamy wsparcie psychologiczne przez telefoniczne konsultacje z psychologiem.
Nasi Opiekunowie mają dostęp do wsparcia językowego przez indywidualne konsultacje z lektorem języka niemieckiego oraz kursy językowe.
Zapewniamy wsparcie merytoryczne przez telefoniczne konsultacje w zakresie opieki z Ekspertami Biura Medycznego ATERIMA MED.
Ubezpieczamy każdego Opiekuna prywatnym ubezpieczeniem medycznym, które uprawnia do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej na terenie Niemiec i Polski.
Mamy sprawdzone oferty – aktualizujemy status oferty każdorazowo ze zmiennikami.
Mamy zlecenia w atrakcyjnych regionach Niemiec – sprawdź nasze oferty!
Mamy blisko 1000 sprawdzonych ofert – pomagamy dopasować je do preferencji Opiekuna.
Do grona Opiekunów ATERIMA MED dołączył właśnie kolejny Opiekun – dziękujemy za zaufanie.
Teraz nasze oferty przegląda 17 osób. Sprawdź dostępne zlecenia i zarezerwuj najlepsze dla siebie.
W tej chwili nasi Koordynatorzy potwierdzają oferty z 23 Opiekunami.
Dziś zlecenie w Niemczech rozpoczyna aż 64 Opiekunów.
image/svg+xml
+48 12 341 15 15
Zadzwoń już teraz!

Potrzeby chorego czy potrzeby rodziny – jak odnaleźć się w roli opiekuna?

Celem Opiekuna osób starszych jest poprawa jakości życia podopiecznych. W codziennym życiu chorego zadanie to jest realizowane poprzez zrozumienie i zaspokajanie potrzeb seniora. Często zdarza się, że Opiekunowie na stałe przebywający z chorym przeżywają konflikt potrzeb: podopiecznego i jego rodziny.

Wpływ oczekiwań i potrzeb członków rodziny w kontekście opieki nad seniorem bywa często zagrożeniem nie tylko dla profesjonalizmu opiekuna, ale przede wszystkim dla jakości życia chorego. Jak zatem odnaleźć się w roli Opiekuna? Jak odróżnić potrzeby podopiecznego od potrzeb jego rodziny i co zrobić kiedy są różne?

Kilka faktów:

  • Potrzeba człowieka to uświadomiony brak czegoś, co jest nam potrzebne do życia i funkcjonowania (mogą to być uczucia, stany, rzeczy materialne).
  • Zgodnie z teorią A. Maslowa potrzeby człowieka układają się w pewną hierarchię i według niej są realizowane: od potrzeb najbardziej pierwotnych („pierwszego rzędu”) do potrzeb wyższych („drugiego rzędu”).
  • Dopiero kiedy człowiek spełni swoje podstawowe potrzeby: fizjologiczne (pożywienia, picia, utrzymania higieny, poruszania się, wypróżniania,ukojenia w razie bólu itd…) i potrzebę bezpieczeństwa (przebywania w środowisku bezpiecznym, opieki i troski, posiadania środków do zabezpieczenia bytu) będzie w stanie skupić się na realizacji potrzeb wyższych, takich jak: spotkania ze znajomymi, przyjaźni, wiedzy o świecie, (potrzeba przynależności) oraz rozwijania siebie, swoich pasji, zainteresowań (potrzeba samorealizacji).
  • Potrzeby człowieka starego i przewlekle chorego w pierwszej kolejności będą dotyczyły zabezpieczenia komfortu fizycznego i psychicznego,
  • Potrzeby rodziny osoby przewlekle chorej będą koncentrowały się wokół zapewnienia najlepszej opieki, pewności, że zrobili dla chorego wszystko co możliwe.
  • Członkowie rodziny seniora i przewlekle chorych nie dopuszczają do siebie myśli o pogorszeniu funkcjonowania i odchodzeniu bliskiej osoby. W związku z tym zarzucają Opiekuna oczekiwaniami co do opieki, które są niedostosowane do potrzeb podopiecznego.

rady-eksperta-ATERIMA-MEDRADY EKSPERTA

Nasz ekspert – Katarzyna Nowak-Ledniowska

Psycholog, psychoterapeuta i wykładowca zawodowo związana z pracą z pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym i umierającym oraz jego rodziną i Opiekunami.

  • Daj sobie czas na poznanie chorego. Trafna diagnoza potrzeb podopiecznego wymaga otwartości na drugiego człowieka i odłożenia na bok utartych schematów.
  • Staraj się słuchać i obserwować podopiecznego. W tym, co widzisz w człowieku kryje się bardzo dużo informacji o jego prawdziwych potrzebach i pragnieniach.
  • Pamiętaj, po co tam jesteś i ile możesz zrobić. Profesjonalizm Opiekuna polega nie tylko na trafnej diagnozie potrzeb, ale też świadomości, że mogę zrobić tylko to, co ode mnie zależne (Nie uzdrowię chorego ani jego rodziny, ale mogę ich wspierać i poprawiać jakość życia).
  • Przygotuj się. Wiedza dotycząca choroby seniora (jej specyfika, objawy, sposoby leczenia) pomoże Ci zrozumieć podopiecznego i zdiagnozować potrzeby wynikające z procesu choroby.
  • Bądź delikatny w stosunku do rodziny seniora. Rozmawiaj o tym, czego nie rozumiesz.
  • Nie ignoruj oczekiwań rodziny. Nawet jeśli czujesz, że oczekiwania rodziny względem chorego i Twojej opieki nad chorym są nierealne, a nawet szkodliwe.
  • Staraj się być wsparciem dla rodziny, wyjaśniaj dlaczego takie działanie czy oczekiwanie jest niekorzystne, zamiast odmawiać lub ulegać.
  • Zawsze stawiaj na pierwszym miejscu argument działania dla dobra i komfortu seniora.
  • Podkreślaj swój profesjonalizm.
  • Buduj atmosferę zaufania.
  • Kieruj uwagę rodziny na uczucia i emocje wynikające z oczekiwań, których nie możesz spełnić. („Widzę że Pan się bardzo martwi/boi o sprawność mamy” zamiast „Nie można aż tyle rehabilitować starszej kobiety”, „ Widzę, że Pani się bardzo troszczy o dietę taty” zamiast „Nie można na siłę karmić człowieka”.
  • Zawsze działaj w zgodzie z własnym sumieniem w ochronie życia ludzkiego.
Zamów bezpłatne połączenie →