Wypłacamy wynagrodzenie zawsze na czas – zgodnie z umową i wcześniejszymi ustaleniami.
ATERIMA MED to pewna i sprawdzona firma – jesteśmy na rynku opieki już ponad 10 lat!
Ponad 100 000 razy! Na tyle zleceń wyjechali z nami nasi Opiekunowie przez ponad 10 lat.
Na 78% wszystkich naszych ofert wyjeżdżają ci sami, zadowoleni Opiekunowie. Znajdź swoją stałą ofertę!
W opinii Opiekunek24 jesteśmy numerem 1 wśród firm świadczących usługi opieki.
Pomagamy w dopasowaniu oferty do potrzeb i możliwości Opiekuna. Porozmawiajmy!
98% Opiekunów i podopiecznych jest zadowolona ze współpracy z nami. Dołącz do grona zadowolonych Opiekunów!
Do grona Opiekunów ATERIMA MED właśnie dołączyła kolejna Opiekunka. Dziękujemy za zaufanie!
Najlepsze oferty schodzą jak świeże bułeczki. Teraz przegląda je 11 osób.
Teraz nasze oferty sprawdza 7 osób.
Nasze oferty weryfikuje teraz 17 osób.
W tej chwili nasi koordynatorzy potwierdzają oferty z 18 Opiekunkami.
Dziś zlecenie w Niemczech rozpoczyna 87 Opiekunek.
Świętujemy! Właśnie podpisaliśmy umowę z kolejną Opiekunką!
Mamy sprawdzone oferty – aktualizujemy status oferty każdorazowo ze zmienniczką.
Rok 2022 to rok wyższych stawek za zlecenie. Dobrze zarabiaj z ATERIMA MED.
5 gwarancji bezpieczeństwa – wyjedź na zlecenie ze spokojną głową. Dajemy poczucie bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Jesteśmy w razie potrzeby – zapewniamy indywidualną opiekę Koordynatora.
Pomagamy w opiece nad podopiecznym – służymy fachową poradą Zespołu Pielęgniarskiego.
Oferujemy bezpłatne cykle webinarów z certyfikatem „Profesjonalni w opiece”– tylko dla Opiekunów ATERIMA MED.
Ubezpieczamy każdego Opiekuna – oferujemy pakiet dodatkowego ubezpieczenia, w tym ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19.
Zapewniamy bezpieczną podróż ATERIMA Busem z adresu pod adres.
Mamy blisko 1000 sprawdzonych ofert – pomagamy dopasować je do potrzeb i możliwości Opiekuna.

Praca opiekunki osób starszych w Niemczech

+48 12 341 15 15
Zadzwoń już teraz!

Praca dla opiekunek w Niemczech

Co pokrywa pakiet dodatkowych ubezpieczeń w ATERIMA MED?

Jesteś chory i potrzebujesz pomocy lekarza w Niemczech? Doskonale rozumiemy, że to trudna i stresująca sytuacja. Robimy, co w naszej mocy, by szybko i sprawnie zapewnić chorym Opiekunom potrzebną za granicą pomoc. To dla nas ważne, by czuli się u nas zaopiekowani! Opiekunowie zatrudnieni w ATERIMA MED są objęci pakietem dodatkowych ubezpieczeń.

ubezpieczenie dla opiekunek w Niemczech

Dlatego w ATERIMA MED możesz liczyć na wsparcie osoby, która poprowadzi Cię od pierwszego telefonu ze zgłoszeniem choroby do momentu załatwienia wszystkich dokumentów dla ERGO. Wszystko po to, by maksymalnie ułatwić Ci tę niełatwą sytuację.

7 kroków w przypadku choroby w Niemczech

1. Telefon do ERGO

W razie potrzeby wizyty u lekarza koniecznie skontaktuj się z ERGO w celu umówienia wizyty bezgotówkowej.

tel.: (+48) 58 309 11 00

2. Kontakt z ATERIMA MED

Za każdym razem, gdy korzystasz z dodatkowego ubezpieczenia medycznego ERGO, bardzo prosimy o poinformowanie o tym ATERIMA MED.

 

3. Oczekiwanie na wizytę

Poczekaj cierpliwie na telefon od ERGO z terminem i godziną wizyty lekarskiej. Ubezpieczyciel stara się zawsze znaleźć lekarza jak najbliżej Twojego miejsca pracy.

Kontakt ubezpieczyciela powinien nastąpić w ciągu 3-4 godzin. Jeśli tak się nie stanie, ponów kontakt z ERGO.

4. Wizyta u lekarza

Porada lekarska i badanie odbywa się z reguły bezgotówkowo. Ważne, aby wszystkie dokumenty wystawione były na nazwisko Opiekuna (recepty, dokumentacja medyczna).

Uwaga: Wizyta u stomatologa nie podlega opcji bezgotówkowej.

5. Recepty i leki

ERGO dokonuje zwrotu za poniesione koszty zakupu leków tylko w przypadku, gdy leki te zostały przepisane przez lekarza, m.in. antybiotyki, maści czy leki przeciwbólowe. Zwrot dokonywany jest po wypełnieniu formularza szkody ERGO i załączeniu oryginalnych recept oraz rachunków zakupu.

6. Formalności

Po zakończonym leczeniu, należy uzupełnić formularz „Koszty leczenia ERGO” (otrzymasz go od ATERIMA MED) i wraz z oryginałami recept i rachunków przesłać go do ERGO pocztą tradycyjną, listem poleconym.

ERGO Reiseversicherung AG 

Oddział w Polsce
ul. Chmielna 101/102
80-748 Gdańsk

7. Masz pytania? Zadzwoń do nas!

W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z ATERIMA MED!

Siedem kroków w przypadku choroby w Niemczech

Co w przypadku gdy:

Opiekun nie ma przy sobie gotówki:
Przypominamy, iż np. wykup leków czy wizyta u stomatologa nie odbywają się bezgotówkowo, dlatego przypominamy o konieczności zabrania ze sobą karty bankomatowej lub gotówki w wysokości min. 150-200 EUR na wyjazd. Można także poprosić o zaliczkę na poczet wynagrodzenia Dział Kadr i Płac lub skontaktować się z ATERIMA MED, aby ustalić najlepsze rozwiązanie – nie działaj sam!

ERGO długo nie oddzwania z terminem wizyty lekarskiej:
Wtedy należy po 3-4 godzinach ponowić kontakt, w przypadku problemów prosimy o kontakt z ATERIMA MED. W przypadku zachorowania podczas weekendu bądź świąt należy niezwłocznie skontaktować się z ERGO (infolinia obsługiwana jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę) oraz zadzwonić na numer alarmowy ATERIMA MED i zgłosić sprawę osobie pełniącej dyżur.

Jeżeli rodzina chce pomóc i zorganizować własnego lekarza:
Aby nie było problemu z płatnością, trzymamy się zasady, że tylko ERGO umawia i organizuje wizyty lekarskie. Jeśli rodzina niemiecka ma znajomego lekarza lub lekarza rodzinnego – koniecznie powiedz o tym ERGO podczas kontaktu telefonicznego – nie działaj na własną rękę! Alternatywnie skontaktuj się z ATERIMA MED, aby ustalić najlepsze rozwiązanie – nie działaj sam!

Jeśli sytuacja zdrowotna bardzo się pogarsza:
Jeśli czujesz, że stan Twojego zdrowia się pogarsza, a nie ma informacji zwrotnej od ERGO – nie czekaj! W takich sytuacjach należy niezwłocznie zadzwonić po pogotowie na numer 112 lub udać się do najbliższego szpitala. Dalsze kroki i kontakt dotyczący organizacji i płatności za usługę przejmuje ERGO wraz z ATERIMA MED.

 

Co Opiekunowie ATERIMA MED sądzą o dodatkowym ubezpieczeniu?

Kilka wypowiedzi naszych pracowników przeczytacie poniżej :)

 „Wszystko było świetnie zorganizowane, bardzo szybko i blisko znaleziona przychodnia, a transport medyczny oceniam na piątkę z plusem, super obsługa” Pan Tomasz z Mrągowa

„Wszelkie sprawy związane z leczeniem i znalezieniem placówki były jak najlepiej załatwione, nie mam żadnych zastrzeżeń, rachunki zostały szybko uregulowane” Pani Natalia z Grudziądza

„ERGO dobrze się mną zajęło, powiedzieli wszystko co mam odesłać i uzupełnić, ale jeszcze bardziej cenię sobie Waszą opiekuńczość, ATERIMA MED. bardzo interesuje się opiekunkami, wszystkie moje koleżanki mogą to śmiało potwierdzić :)” Pani Zofia z Kielc

„Mogę bardzo dobrze ocenić współpracę z ERGO, bardzo szybko i dokładnie został znaleziony  lekarz, a koszty, które poniosłam za leki zostały praktycznie od razu zwrócone” Pani Aneta z Orzesza

Co pokrywa pakiet dodatkowych ubezpieczeń?

Czy sprawdza się podczas pracy w Niemczech? Na te i kilka innych pytań odpowiada Katarzyna Kawa, ekspertka ds. ERGO z Działu Koordynacji i Wsparcia Opiekunów.

 

Czym się zajmujesz w ATERIMA MED?

Pracuję w Dziale Koordynacji i Wsparcia Opiekunów. Na co dzień zajmuję się m.in. sprawami związanymi z prywatnym ubezpieczeniem ERGO. Można powiedzieć, że jestem pośrednikiem pomiędzy opiekunem a ubezpieczycielem. Jestem osobą, która łączy obie strony i do której zwykle opiekunowie dzwonią, kiedy muszą skorzystać z ubezpieczenia lub jeśli mają pytania z nim związane. Mamy teraz takie przydatne nagranie na infolinii ATERIMA MED, dzięki któremu osoby, które dzwonią w sprawach związanych właśnie z ERGO, są przekierowywane bezpośrednio do mnie. :)

Jakie koszty pokrywa dodatkowe ubezpieczenie do pracy w Niemczech?

ERGO to prywatne, dodatkowe ubezpieczenie, którym są objęci nasi opiekunowie. Ubezpieczenie w razie choroby lub wypadku pokrywa koszty leczenia, transportu medycznego oraz zapewnia profesjonalną pomoc i OC. Jeżeli są jakieś problemy ze zdrowiem w Niemczech i opiekun musi jechać do lekarza lub w poważniejszych przypadkach do szpitala, to wtedy należy skontaktować się właśnie z ERGO. Ubezpieczenie ERGO obejmuje wszystkie przypadki nagłe, transporty medyczne, których np. EKUZ nie obejmuje.

Jak to działa?

Każdy nasz Opiekun otrzymuje kartę z numerem polisy oraz numerem telefonu do Centrum Alarmowego. W przypadku problemów należy pod ten numer zadzwonić – jest on czynny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, również w języku polskim. Zawsze proszę Opiekunów, aby po telefonie do ERGO zawsze dzwonili też do nas. Po zgłoszeniu przez Opiekuna problemu, konsultant ERGO znajduje odpowiedniego specjalistę i umawia wizytę, która najczęściej przebiega bezgotówkowo. Mimo wszystko ważne jest, aby na wszelki wypadek Opiekun miał przy sobie pieniądze. Niektórym specjalistom np. stomatologom w Niemczech płaci się od razu po wykonaniu usługi. W takiej sytuacji Opiekun płaci za wizytę, po czym otrzymuje zwrot pieniędzy za leczenie. Wymagane są do tego odpowiednie dokumenty, tj. rachunek za wizytę.

Wspominałaś, że ERGO pokrywa koszty transportu medycznego, a EKUZ nie. Czym jeszcze ERGO różni się od karty EKUZ?

EKUZ, czyli Karta Europejskiego Ubezpieczenia Zdrowotnego działa jedynie w publicznych placówkach, które mają podpisaną umowę z regionalną kasą chorych. Poza tym, karta EKUZ nie zwalnia z ponoszenia częściowych kosztów leczenia. Ubezpieczenie ERGO refunduje w 100% większość kosztów leczenia. 

Czy kwoty, które w ERGO pokrywają usługi medyczne są wystarczające?

Zwykle tak. Jedynym przypadkiem, w którym obowiązuje limit, są usługi stomatologiczne. Jeżeli Opiekun będzie leczył zęby w Niemczech na kwotę wyższą niż przewiduje ten limit, to kolejne wizyty będzie musiał opłacać sam. Jednak myślę, że przy wyjazdach na miesiąc lub dwa ta zapewniona kwota w zupełności wystarczy na leczenie w nagłych sytuacjach.

Czy ubezpieczenie ERGO obowiązuje od pierwszego dnia pracy Opiekuna w Niemczech?

Nawet wcześniej. ERGO obowiązuje już od momentu wyjazdu – czyli obejmuje również całą podróż do Niemiec oraz drogę powrotną do Polski.

Czy wszyscy Opiekunowie zatrudnieni w ATERIMA MED są objęci dodatkowym ubezpieczeniem ERGO?

Wszyscy Opiekunowie, którzy podpisali umowę są objęci ubezpieczeniem ERGO. Ubezpieczenie na wyjazd do Niemiec obowiązuje już od momentu wyjazdu – każdy nasz Opiekun otrzymuje kartę już na z numerem polisy oraz numerem telefonu do Centrum Alarmowego. To są najważniejsze elementy, które w razie choroby lub wypadku pozwalają od razu skontaktować się z ubezpieczycielem.

Jak wygląda załatwianie formalności związanych z ERGO?

Każdy nasz Opiekun z momentem podpisania umowy otrzymuje ubezpieczenie ERGO. Wszystko jest przez nas załatwione. Ubezpieczenie ERGO fizycznie to po prostu karta w formacie dowodu osobistego, na której znajduje się numer telefonu i numer polisy.

W sytuacji, kiedy Opiekun jest już po wizycie u lekarza, zwykle otrzymuje zaświadczenia, historię choroby, recepty. Wszystkie te dokumenty w wersjach oryginalnych należy potem wysłać do ERGO. Opiekun dla siebie może zrobić kopie tych dokumentów, jednak dla ERGO niezbędne są oryginały. Do dokumentów Opiekun musi dołączyć również wypełniony formularz. Niedawno stworzyłyśmy w naszym zespole taki wzór, jak ten formularz należy wypełnić. Dzięki niemu, każdy nasz Opiekun bez problemu może sam uzupełnić dokument. Jest on podstawą do zwrotu pieniędzy za wizytę i np. wykupione w aptece leki. Poza tym, stworzyłyśmy także mały przewodnik dla naszych pracowników – „7 kroków ERGO”, w którym wszystko jest w prosty sposób wytłumaczone – każdy Opiekun otrzymuje tekst e-mailem lub pocztą. W razie pytań naszych Opiekunów zawsze służę pomocą :)

Ale w razie problemów Opiekunowie mogą liczyć na Twoją pomoc?

Oczywiście! Zdarza się, że w sytuacjach, kiedy Opiekun trafia do lekarza lub szpitala, często ubezpieczyciel kontaktuje się bezpośrednio z placówką, z którą się rozlicza. Wtedy Opiekun nie musi zajmować się formalnościami. Bardzo często pomagam naszym Opiekunom w zgłoszeniu choroby lub urazu do ubezpieczyciela. Wtedy zwykle dzwonię do ERGO i pomagam w umówieniu wizyty u odpowiedniego specjalisty. Zwykle dość szybko jest znajdowany lekarz, oczywiście jak najbliżej miejsca pracy Opiekuna. Jeżeli na wizytę należy dojechać, ERGO zwraca również koszty dojazdu, np. taksówki.

Jakie problemy najczęściej zgłaszają Opiekunowie?

Często są to grypy, przeziębienia, bóle zębów, podwyższone ciśnienie lub nagłe sytuacje, takie jak zapalenie wyrostka robaczkowego. Zdarzają się również skrajne przypadki, w których zagrożone jest życie Opiekuna, takie jak zawał serca. W takich poważnych sytuacjach należy oczywiście od razu wezwać karetkę dzwoniąc na numer 112. Wielu Opiekunów ma opory, żeby zadzwonić po karetkę, ponieważ nie chcą zostawić podopiecznego samego. Zawsze jednak wtedy tłumaczę, że jeśli Opiekun źle się czuje powinien – jeśli oczywiście jest w stanie – powiadomić o tym rodzinę podopiecznego i wezwać karetkę. W takiej sytuacji rodzina zorganizuje opiekę dla seniora.

Czy Opiekunowie są zadowoleni z ubezpieczenia ERGO?

Zdecydowanie. Ponad 70% zatrudnionych w ATERIMA MED ocenia dobrze lub bardzo dobrze prywatne ubezpieczenie ERGO – są to dane z naszego tegorocznego badania satysfakcji. Opiekunowie cenią sobie tę opiekę medyczną i mają świadomość, że zawsze mogą zadzwonić i z niej skorzystać. Ja czuwam nad wszystkimi przypadkami i dzwonię do Opiekunów na każdym etapie – przed leczeniem, w trakcie i po jego zakończeniu. Zawsze podkreślam, że jeśli coś by się działo, to zawsze mogą do mnie zadzwonić.

Czyli jesteś w stałym kontakcie z wszystkimi osobami korzystającymi z ubezpieczenia?

Tak. Przy pierwszym kontakcie doradzam i tłumaczę, co należy zrobić. Po wizycie zawsze pytam, czy wszystko jest już w porządku. Rozmawiam z Opiekunem również o dokumentach, które należy do nas dosłać. Bardzo lubię kontakt z ludźmi, więc wiele codziennych rozmów przez telefon nie sprawia mi problemu. Wręcz przeciwnie – lubię to, co robię. Najbardziej cieszę się, kiedy Opiekunowie mówią mi, że im pomogłam i byłam dla nich wsparciem.

Zamów bezpłatne połączenie →